Noodgevallen

In noodgevallen kan het bestuur beslissen om een aanvraag bij voorrang te behandelen. Een aanvraag kan een noodgeval zijn als het gaat om een plotseling door externe factoren ontstane situatie die bij voortduring ernstige schade aan zaken of letsel aan personen kan veroorzaken. Een noodgeval is vaak spoedeisend, maar een spoedeisende zaak hoeft geen noodgeval te zijn.

Indien u van mening bent dat er sprake is van een noodgeval en u wilt dat uw aanvraag daarom bij voorrang wordt behandeld, wilt u dit dan onder onze aandacht brengen door een schriftelijk verzoek toe te sturen, separaat van de aanvraag? Dit kan per e-mail.

U moet dit verzoek onderbouwen, waarbij u aannemelijk maakt:

  • dat de noodsituatie door externe factoren is ontstaan of beïnvloed en niet als gevolg van uw onachtzaamheid;
  • tot welke ernstige gevolgen de noodsituatie kan leiden.

Beste mensen,

Wij hopen dat het goed met u gaat en met allen die u dierbaar zijn. Het zijn moeilijke tijden en daarom heeft Maror besloten om die groepen in Joods-Nederland te ondersteunen die dat nu het hardst nodig hebben. Voor bepaalde initiatieven in verband met de Corona-crisis kan daarom – via een versneld proces – een aanvraag worden gedaan. Meer informatie.

Het Corona-virus is ook van invloed op Maror-projecten. Wij realiseren ons dat en zullen met u meedenken en waar mogelijk oplossingen bieden. Als u in dit verband vragen hebt over lopende of geplande activiteiten mail ons dan.

Door de omstandigheden is ons kantoor soms verminderd bereikbaar. Als er gewijzigde kantooruren zijn, vermelden wij dat in principe hieronder.

Wij wensen iedereen Chag Pesach Sameach en sterkte en gezondheid,

Bestuur en medewerkers
Stichting Collectieve Maror-gelden Nederland

Contact

Bureau Maror-gelden
Weteringschans 126
1017 XV Amsterdam

T 020-679 93 73
020-673 35 89
E collectieven@maror.nl

openingstijden

Bureau Maror-gelden is geopend van maandag tot en met donderdag van 9.00 - 17.00 uur.