Beslissing

De beslissing over een subsidieaanvraag wordt u schriftelijk (per e-mail) meegedeeld. Bij een (gedeeltelijke) toekenning heeft het besluit twee delen. In het eerste deel staan bepalingen die specifiek betrekking hebben op uw aanvraag (de activiteit) zoals:

  • waar de uitkering voor bedoeld is
  • het maximaal toegekende bedrag
  • de beginperiode
  • de duur
  • voorwaarden (zie ook Voorschot)
  • specifieke verplichtingen
  • hoe de betaling is geregeld.

De beginperiode is belangrijk: u moet in deze periode van start gaan met uw activiteiten en dit ook melden aan Bureau Maror-gelden. Doet u dit niet – starten en melden – dan vervalt de subsidie. Zie Melden begin.

In het tweede deel van de beslissing staan algemene bepalingen en verplichtingen en informatie die van belang is voor de eindrapportage. Bij het verleningbesluit hoort de bijlage ‘Begroting en vaststelling’. Hierin is de begroting opgenomen die ten grondslag ligt aan de toekenning. Het document dient als uitgangspunt voor uw afrekening.

Een (gedeeltelijke) afwijzing van een subsidieaanvraag wordt in de brief toegelicht.

Het wijzigen van een activiteit is alleen toegestaan na toestemming van het bestuur van Stichting Collectieve Maror-gelden Nederland. Als een activiteit zonder toestemming is gewijzigd kan dit ertoe leiden dat de subsidie lager wordt vastgesteld (zie Wijziging activiteit).

Snel een besluit en daarna starten

Subsidie aanvragen kan het hele jaar door. U moet wel eerst autorisatie aanvragen voor uw organisatie. Zodra u na een subsidieaanvraag het besluit hebt ontvangen – uiterlijk drie maanden na aanvraag – kunt u beginnen met de uitvoering van en uitgaven voor de activiteit. Houdt u er rekening mee dat activiteiten waarvoor u al kosten moet maken binnen 3 maanden na indiening van uw aanvraag (of misschien zelfs al eerder) niet in aanmerking komen voor subsidie? Zorg dus dat u ruim tevoren uw aanvraag indient. Er is in het algemeen geen verlenging van de uitvoeringsperiode mogelijk. Maak een realistische planning en wacht na een besluit dus niet te lang voor u begint. De kalender op de pagina Wanneer aanvragen en beginperiode helpt u om te plannen. Zie ook de pagina Looptijd en de Aandachtspunten 2017.

Contact

Bureau Maror-gelden
Weteringschans 126
1017 XV Amsterdam

T 020-679 93 73
020-673 35 89
E collectieven@maror.nl

openingstijden

Bureau Maror-gelden is geopend van maandag tot en met donderdag van 9.00 - 17.00 uur.